lördag 24 maj 2008

Smörblomma



Fredag.
Sonen ville ut o cykla så då passade jag på o kolla efter några blommor. Men här har de inte kommit igång ännu, men jag fick tag i smörblommor tycker de är så små o söta. Perfekta att torka. Så jag la dem lite käckt över stegen som jag har på altan och en bukett på fönsterblecket. Inspirationen fick jag från Malin på http://whiteseason.blogspot.com/.
Lördag.
I dag har jag jobbat till 14.00. När jag kom hem var maten klar så det var bara o äta och sedan gå ut o fortsätta i grusläggningen. Snart klar.
I morgon är det morsdag så det får vi fira eller bli firade. Man skulle kanske ta o baka någonting av Leilas recept.
Ha en underbar skön söndag.
Chatarina

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Smörblommor blir jättefina när man torkar dem!

Jag har lagt upp lite länkar till olika bloggtävlingar på min blogg - så vi inte missar någon.

Kram Maud

White Season sa...

Hallå där! Vad fint och vad gulligt du skriver, smörblommor går ju att torka i alla fall, hundkexen slokade efter 5 min :-)... Härliga bilder och visst är väl maskrosor vackra också i alla fall i vas... Har du varit hemma i två veckor med sjuk son, stackars han, hoppas han blivit frisk nu, peppar peppar så har de hållt sig friska nu ett bra tag. Och svar på din fråga ang altanen, nej vi har inte hunnit, men nu till helgen sa vi att vi måste ta tag i att olja in den, den biten vi har gjort är vi jätte nöjda med så det blir nog bra, lite silver nyans... Försöker övertala min man att måla räckena vita men det har jag inte fått igenom än tyvärr...
Kram kram och hoppas du haft en skön söndag, Malin

Sallys hus sa...

Hallå där!

ååå så fint.....nu fick du mig att minnas min barndom.
Mamma torkade alltid smörblommor på våren och hängde lite här o där.........sååååå fint!

Jag har suttit och läst ikapp......vad ni grejjar!
Såååå fint ni får i er trädgård!
Jag har just en buxbomsboll som dött....????
Trist....nummer två ser ut att vara på god väg.....klarar dem inte i kruka.
Får nog gräva ner dem illa kvickt!

Jag har så lite bloggtid just nu så därför hinner jag inte kika in så ofta tyvärr!!

Ha en härlig helg!
Kram Katarina