lördag 31 maj 2008

Mina små träd

Jag har gjort mig en provisorisk planterings hörna. Hela denna yta var trädgårds land, men nu ska jag ha ett etage land med tre våningar. 1. Jordgubbar, 2. Örter. 3. rabarber som ni ser så är det påbörjat.





Här kommer mina små träd.

Detta är en Kaprifol som jag har fuskat med. Jag har satt ner ett rör och gjort en boll av hönsnätt. Den måste ju ha någonting att slingra sig i. Jag hoppas att den så småningom blir ett träd.

Lavendel träden lever ännu o börjar snart att blomma.

Jag är så glad, jag har också blivit med Oliv träd.






Ja då är det bara att läsa på, hur man sköter ett Oliv träd.

Olea europaea.


Ha en underbar skön söndag. Det vackra vädret ska fortsätta, mannen opponerade sig lite när han såg vädret (Det blir en jobbig golfrunda på måndag). gnäll gnäll.

Jag ska iallafall fortsätta att klippa häcken i morgon. Ska nog försöka få lite färg på kroppen också. Ha det så gott

Kram Chatarina.

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Så spännande att få se resultatet.

Kram Maud