söndag 20 april 2008

Lavandula dentata

Lavendel i köksfönstret.

När jag var på mässan så köpte jag 2 st lavendelträ som jag ska ha på altan i sommar.
Till dess får de stå i mitt köksfönster, det luktar så gott. 2 st doftviol.

Jag har varit på blomsterlandet o köpt 2 st nya krukor i fattigman silver o ljuskoppar i silver.
I dag har vi varit på revy i Örebra På kryss med Hjalmar. Det var så bra och väldigt god mat.
Och på kvällen var vi på 14 års kalas med kaffe o tårta. Så i dag har man bara blivit uppassad, det känns så skönt.
Å vädret helt underbart. Men nu börjar en ny arbetsvecka, så det är bara att se fram i mot nästa helg.

Må så gott
Chatarina

6 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Finns det lavendelträd? Det hade jag ingenaning om. Ett sånt vill jag också ha.

Mycket härligt firande hann du med i helgen också - här smötjer man kråset vill jag lova.

Kram Maud

MiaMaria sa...

Hej!

Vilka härliga träd får gärna flytta in till mig.

Och det låter som en toppen dag revy och kalas.....

HA´det så gott denna vecka!
Miamaria

A home far away sa...

Vad fint det blev i fönstret med lavendelträd, visste inte heller att det fanns, hihi!

Må gott

Maria renoverar sa...

Hej!
Vad kul att du besökt min blogg - då hittade ju jag din!!!
Självklart kommer flre bilder på lekstugan...har dock inte byggt något på den på nogra dagar...
Hälsn MARIA

White Season sa...

Lavendelträd är så fint! Ska köpa mig ett i år också. De som jag köpte till jobbet förra sommaren grävde jag ner där... och faktiskt ser det ut som de kommer att klara det.. då är det ju kul. För de kostar ju en slant.
Härliga bilder och så fint du gjort det på bordet. Kram och tack för dina alltid så rara kommentarer, själv har jag inte hunnit vara runt och kikat något i veckan, utan fått vara glad om jag hunnit med att göra inlägg..
Kram kram Malin

Hem och Lycka sa...

Vad fina lavendelträd! Älskar lavendel, ska försöka få tag i vit i år faktiskt. kram!