lördag 26 april 2008

Drivbänken

Nu har jag flyttat ut.

Tycker det är så härligt nu när man kan plocka ut lite möbler och göra mys pys på altanen.

Har hittat en ny plats för min stege och fönstret. Tycker att det passar bra ute nu.

Jag köpte mig 4 st Vita Pelargoner, som jag ställde i min ny målade drivbänk. Den jag fick tag på var brun, så jag fick måla den, men jag blev så nöjd.
Så jag gjorde mig en liten hörna på Altanen med de ny målade möblerna.

Blommorna får man ta in på kvällen men det är de värt.








Ha det så gott och njut av det vackra vädret
Chatarina

6 kommentarer:

Nettan sa...

Men så tjusigt du fixat det på din altan =0)...
En drivbänk står på min önskelista med !
Ha en härlig Söndag..
Kram Nettan

Gårdsromantik sa...

Härlig altan. En sådan där drivbänk och trappstege vore inte så dumt!

Kram Maud

MiaMaria sa...

Hej!
Så himl avackert du gjort det på altanen......

HA´nu det så gott denna söndag!
Miamaria

White Season sa...

Ååå så himla fint du gjort! Visst gör det så mycket med ett fönster stående så och drivbänken, jaa jag bara älskar dom, blev ju perfekt att måla vit. Underbart söt liten hörna, och visst jag springer ut och in med mina stackars små sticklingar av pelargoner och så... men det är det som du skriver värt.
Ang altanen, ja vi började igår att sandpappra och olja in en liten del för att se hur det skulle bli..jaa jag tror att det blir bra, vi vill ju inte ha vanlig olja för då blir det ju mörkare... jag tog kort så jag kan lägga ut det senare idag, det blev inte heltäckande vitt, men det vill vi inte ha så det här ljusar bara upp lite. På burken står det Flugger träolja aqua bas 10 mjölkvit... Jag ska kolla med min man :-) Eftersom vi har tryckimpregnerat trä så har väl det här särskilt god inträngning i träet och motverkar uttorkning och sprickbildning..
Oj nu blev här mycket... dax för att springa ut på en promenad.. Kramar i massor och ha en härlig söndag, Malin

IKT i min vardag sa...

Så fint du har det på altanen. Vilken tur du hade som fick tag på den fina drivbänken.

Kram

Carina sa...

Härlig uteplats,blev lite full i skratt då jag såg dina bilder, kolla min blogg vi har haft samma tänk och ide både med fönstret och drivbänken roligt.

Cinas hus och hem