söndag 15 juni 2008

Shopping







Vilken helg Har varit på en tripp till Öster götland. Har varit med om Sol, blåst, regn, cyklister o tokiga bilförare. Men det har varit sevärt.

Första annhalt i fredags var Motala, där fick vi lunch hos min kompis som har flyttat dit till en lägenhet vid strandpromenaden mitt i stan. Det märktes att det var Vätternrundan alla cyklade förbi där efter start hela natten och på morgonen gick de i mål precis utanför. Men det är en härlig folkfest.

Sedan åkte vi till Vadstena Antik. Och där kan jag säga att det fanns grejer, man skulle kunna köpa massor. Men det blev bara 2 st kistor som jag ska måla och ha till bord. Jag visar när de blir klara.
Nästa annhalt blev Adolfsnäs handelsträdgård. Där har de ett café också, så vi tog en fika. Sen gick vi lös på alla blommor, gurkor och tomater. De odlar allt själva det var växthus på växthus.

Sen blev det Vadstena där åt vi god mat och gick runt lite.

Lördagen bar det av till Linköping. Där gick jag på staden. Och så tog vi en tur runt Linköping vi skulle till Unnerstagård men körde mot Åtvidaberg o hamnade i Grebo, Sturefors, Linköping och då åkte vi till vänner i stället.
Söndagen då åkte vi till Unnerstadgård och där handlade jag några saker även de har ett kafé så det var att sätta sonen o mannen vid ett bord så jag kunde gå i lugnan ro. Det är ett mycket trevligt ställe o ägarinnan är hur trevlig som helst o mycket fina saker.

Sista annhalten blev brunneby musteri och M-Blommor i Motala.
Bilder på det jag köpt kommer senare i veckan. Ni får ha en bra början på veckan.
Chatarina

Inga kommentarer: