söndag 8 juni 2008

Däckstol









Vilken underbar helg. Här har det solats, sonen badat i mini polen och duschat i trädgårdslangen.
Mannen har målat en av två däckstolar, blev så nöjd. Ska inhandla en mini till sonen. Och så har vi grillat. Jag har planterat en massa blommor också.

Så var det sovrummets tur att få lite nytt. På Morsdag var jag till Smultrongården en underbar butik på landet och där köpte jag nya gardiner och kuddar. Skulle ha ett par kuddar till som var samma brodyr som gardinerna men de var slut för tillfället. Så nu håller jag på å fixar där, men det är ju alltid någonting som saknas man vill ju byta ut allt. Hur man är.
Håller på och syr kuddar till stolarna har gjort en klar så nu är det bara att ta sig tid till de andra.
Får sätta mig på altanen om vädret håller i sig o sola ryggen. Men nu börjar en ny arbets vecka så det är bara o köra på.
Ha det så gott där ute.
Kram Chatarina

1 kommentar:

White Season sa...

Vad fint det blev med kuddarna och gardinerna. Jag har sneglat på dom så länge, kul att du åkte till smultrongården,,ser så himla härligt ut där...
Jaa bustrollet var nog glad att få bli lite ompysslad, synd att man inte delar på barnen oftare jag tror de kan behöva det...men man vill ju oftast vara tillsammans :-)
Var det nu i helgen ni skulle till Vadstena? Har för mig det och jag har inte hunnit svara dig, Vadstena Antik får du ju inte missa då... Det ligger en stor lada snett emot Kung Starby kursgård, så du svänger inte in i centrum Vadstena utan precis ovanför... Pruta och hälsa från mig :-) Annars är jag inte så duktig på det runtomkring, finns en gammal butik inne i vadstena med lite av varje och en annan inredningsbutik blandat modernt... Vad kul för er! Lycka till och ha en jätte skön vecka, Malin