måndag 30 juni 2008

Honungs Ros






Ligger här hemma i sängen o är febrig, förkyld. Har ingen ork till att göra någonting.
Men vad mycket man skulle vilja göra...Man har ju verkligen tid att fundera o kolla på alla inspirerande bloggar o tidningar. Mannen han bara skakar på huvudet. (orolig för alla idéer).
Och i kväll får man kolla Ernst.
Har en helt underbar Honungsros den är nog 3 m hög och massor av knopp. Har byggt ett ros torn till den, men den syns inte. På min framsida har jag mest rosor o lavendel. Har två stycken rosträd också. Är lite galen förtjust i uppstammade växter eller buskar som jag gör om till träd.
Alunrot är också en favorit.
Lavendeln den är ju helt underbar o användbar till så mycket. Har börjat klippa ner den och hoppas på att den ska blomma en gång till. Jag har även satt ner små skott och hoppas att det blir något av dem.
Ha det så härligt i sommar värmen ni som tagit semester jag får vänta två veckor till.
Kram Chatarina

Inga kommentarer: