torsdag 5 februari 2009

Provence

Min favorit blomma på våren är pärlhyacint.

Det är helt underbart.
Vi är tre tjejer som ska åka till Frankrike sista veckan i maj.
Jag har aldrig varit där, det ska bli så spännande. Vi har hyrt ett hus i en medeltida by
Seillon´s. 7 mil från Marseille.

Jag har haft en lång paus här ifrån. Det var inte tänkt så, men det har varit fullt upp både hemma o jobbet. Men nu är det lågsäsong på jobbet så det är bara 20 timmars vecka nu. Så jag hoppas man kan hinna med lite annat.


Har börjat att renovera sovrummet. Där ska det målas vitt på väggarna och en vägg ska det på råspont. Har ju andra planer för det rummet, men mannen går inte med på det ännu, så då får det bli så här så länge, övertalningen fortsätter.


Äntligen min lediga helg fre, lör, sön och måndag, Men vad händer då jo stackars liten Viktor blir sjuk. Så jag får väl se hur långt jag kommer med rummet.
Ha det gott o en riktig skön fredag
Kram Chatarina

2 kommentarer:

Allis sa...

Åh va härligt det låter att åka till Frankrike!! Har varit där, men för ca 25 år sedan!!
Ert sovrum blir nog jätte fint, det låter så!!
Hoppas att sonen kryat på sig, önskar er en skön helg!!
Kram Eva-Lis

White Season sa...

Hej Chatarina, Tack snälla för dina kommentarer jag blir alltid lika glad, men är tyvärr så dålig på att svara tillbaka.. Det är tiden som gör att man inte hinner med riktigt, men nu är jag här :-) Hoppas ni blivit friska nu, inget kul att vara sjuk. Så härligt med frankrike, underbart att ha något sånt att se fram emot. Du får ha det så bra så hörs vi snart igen, många kramar Malin