torsdag 4 september 2008

"Emil"




Vi har en riktig Emil i huset.... Pappa behövde måla på balkongräcke men det var så att jag jobbade och sonen Viktor "Emil" var hemma.. men jag har sagt att det är inga problem o måla med honom... ge han lite färg, pensel o planka så fixar han det, så kan du måla. Ok.

De målade pappa var klar pappa fixar fika.. borta en stund o vad händer jo Viktor var också klar och la sin röda bräda på pappas NY MÅLADE vita bräda. Då blev det Eeeeeemmmmmil för grömmade unge. Och sen efter en stund upptäckte pappa rött på dörrfodret till garaget. Jag tror inte det blir mer målning med Viktor i närheten.
Men jag tror att Viktor vet att mamma vill ha om målat... men inte rött gärna vitt. Tack.

Visar mina färdigmålade kistor som jag köpte på Vadstena Antik. Och så lite kvälls mys på altanen.
Nu har jag tagit helgen... är ledig fredag, lördag så skönt. Hoppas på bra väder... så man kan vara ute och fixa inför hösten och måla klart ytterdörren och göra någon krans.

Ha en skön fredag
Kram Chatarina

4 kommentarer:

mysiga heestrand sa...

Tack för hälsningen. Du är så välkommen till oss. Vandrarhemmet har öppet året runt.
Vilken liten härlig "Emil" ni har.
Det är härligt med ungar som är företagsamma. Härlig blogg har du också.
Marita & Camilla i Heestrand

Änglahem sa...

Tack för morgonens härliga skratt!!! Kan riktigt se det hela framför mig...*fniss*.....inga problem.....nääråååå!!!*tihi* Inte lätt att vara liten alltid*fniss*, förlåt men jag sitter här och fnissar än....

Mysig kvällsbild!!

Ha en skön helg!
Kram, Ulrika

Nettan sa...

*Haha*....skyll inte på Lille Emil, det var nog Pappsens fel...*fniss, inte lätt & hålla koll på trollen, när de vuxna har annat i görningen....men rött, njaa ;0).

Ha en supermysig helg...

Kram, Nettan

White Season sa...

Ha ha så underbart! Såklart de ska vara med de små trollungarna :-) men det brukar ju blir liiite merjobb i slutändan...
Vad fint det blev det du målade, kistor är så bra och användbara. Vill åka dit snart igen, var ett tag sedan jag var där, likaså Unnerstad har jag inte ens besökt sen i våras...
Vad skönt med en ledig helg, jag går mest och känner efter hur jag mår, har jag tur så mår jag nog lite bättre idag, annars har jag faktiskt bara legat länge sedan man kände sig så himla ynklig och ledsen. Massor på jobbet och så ska de ha en bomässa i Cloetta Center nästa helg då de frågat om inte jag vill vara med och prata lite heminredning, efter massa funderingar så kände jag ok :-) men nu när man mått så dåligt så är man ju inte så katig direkt. Så vi får se hur det blir med det, men visst vore det väl lite kul...men nervöst.
Kram Chatarina, du är så himla rar och så höstmysigt du gjort på bordet ute med lyktor och allt. Malin