torsdag 7 augusti 2008

Gladiolus











Vi ska måla det vita på huset. Så först tvättning. Sedan målning. Mannen får måla på de höga höjderna så håller jag mig till de lägre... plus lite möbler när ändå färgen är framme.

Sprang förbi ett blomstånd när jag var o handlade... med Gladiolus. var så otroligt ståtliga jag kunde inte motstå....

Nu har jag min sista semester dag... på måndag kör jag i gång igen. Den som längtar mest till vardagen är sonen... så han får åka till dagis.
Ha det så gott
Kram Chatarina

6 kommentarer:

Mjuka sa...

jA VISST är de vackra, ljuva!! Mina barn vill också tillbaka till dagis!! Går på väggarna!
kram M

Min Skattkammare sa...

En fantastiskt vacker blomma, jag förstår att du inte kunde låta bli den! ;o)
Och TACK för att du finns och kommer med sån fin uppmuntran!
Vad roligt att du är nöjd med ljushuset.
Härliga bilder du visar också från västkusten, men tänk vad fort den svischade förbi......sommaren!
Ja...ja...sonen är ju glad ialla fall, hi hi!
Ha det så bra!
Kramar Kicki

Sallys hus sa...

Hallå där!

Har inte hunnit in och tacka för besöket ännu.....
Det var så roligt att du dök upp.
Hoppas ni fick en härlig dag!
Jag hörde av Kicki att ni hann dit också....och nu läser jag ju att du köpte ett av hennes fina ljushus......själv har jag tre....fniss....kunde inte välja storlek....fniss...

Pust o stön...måla huset ja, det skulle vi också göra den här sommaren...vi har inte börjat än!
Det regnar ju bara.
När trät äntligen torkat....ja då regnar det ju igen...:(

Den blomman är verkligen vacker...det håller jag allt med om.
Hoppas det känns lite bra att vara tillbaks på jobbet...
Kram Katarina

White Season sa...

Gladiolius är så vackra, har länge funderat på att odla hemma just bara för att plocka in som snittblomma...men si det blir aldrig av. Njuter just nu av min första blommande klematis hemma, vackert vit, så himla fint.
Hoppas du får en bra vecka på jobbet, och det är ju både och att komma tillbaka :-) Min stora började på 6-års igår oj oj vad tiden går. Nehe måste jobba på,
På torsdag åker jag och hämtar en liten kissunge, gissa om barnen är överlyckliga, hon ska heta Elsa :-) En av våra latter har varit borta jätte länge så därför blev det så här...ska bli så himla mysigt, älskar ju djur.

Tusen kramar, hoppas min dator kommer hem snart!
Kram Malin

MiaMaria sa...

Visst är de så vackra!!!!!

Och vilket jobb med huset men det blir bra.....
Hur har det gått med målningen när det regnat så otroligt....

Ha´en bra morgondag!
MiaMaria

MiaMaria sa...

Hej!

HA´en skön söndagskväll!!!!!
MiaMaria