måndag 28 januari 2008

Sovrum

Tänkte ni skulle få komma in till mitt sovrum.


Detta rum var det första vi gjorde när vi flyttade hit 2001.
Så det finns inget vit.
Här är det vinrött guld terra brunt natur.
Har lite planer för detta rum men det blir inte än.
Det ligger i anslutning till kök på ena sidan å vardagsrum på andra sidan,
så ni kan nog tänka er vad jag har för planer, så jag vill inte göra något med detta rum ännu då kanske det inte blir det jag tänkt. (bearbetar mannen).

Å så den förskräckliga dörren men bakom den så har jag min.

Överkast hängare.
Jag tycker det är så bra att ha någonstans att göra av överkastet
när det inte ligger på sängen, för stolen blir fylld med kuddar. I korgen ligger det en massa olika raggsockor.

Här är fondväggen o hyllan över sängen.


På ena väggen.



Lyktan köpt på Smultrongården.

Ha en fortsatt bra vecka.
Må så gott Chatarina

5 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Då rummet gjordes om var ju dessa färger helt rätt, och hur gärna man än vill kan man inte följa med i alla trender och influenser! Tycker att det ser mysigt ut! Spännande att se om du går till verket med din plan! Kram!

Sallys hus sa...

Hallå!!
Håller med Sara....det var ju de färgerna som gällde då...
Jag har ju älskat guld i 15 år...
Men nu är den fägen snart utraderad ur vårt hem....Alla guldramar har blivit vita...nästan...
Det ska bli jätte kul att få se sen vad du hittar på.

En överkasthängare har jag med.
Tycker också att det är en toppenidé. Det värsta är att det hänger där oftare än det ligger på sängen...fniss...

Kram Katarina

Sallys hus sa...

Hallå hallå...bara lilla jag som kikar in och tackar för besöket!!
Det är alltid trevligt när "bloggare" kommer förbi.....
Ni är så jätte varmt välkomna tillbaka.....jag tycker ju att det är lite tråkigt att jag inte hunnit fixa färdigt i butiken än...men snart så!
Kram Katarina

Sallys hus sa...

Ha ha....måste bara berätta att jag svarade på din fråga till en annan......hon kan ju inte ha fattat någonting.....
snurr snurr....

jo jag jobbar 60% i svågerns rörmokarfirma......Sköter alla papper här.
Passar jätte bra eftersom jag kan flexa välldans mycket.
Hinner gör jag däremot aldrig känns det som.
Kram o ha en bra dag!
Katarina

GårdsLyktan sa...

vilken jättesmart förvaring åt överkastet. Det blir ju bara kastat ien hög annars.Jättebra ide!
Kramar Från Sabina