fredag 11 juni 2010

Fortsättning på växthuset


I dag var jag i väg o hämtade ett lass till med bergkross. Höjdpunkten på fredagarna för lille man är att åka till Ballast o hämta grus, det är så många lastbilar, traktorer och en massa andra bilar där. Men nu får vi ta hit en lastbil med grus istället annars får jag åka hela sommaren o hämta grus. Jag kan ju bara på fredagar.
I kväll satt mannen upp hörn o överliggarn till tak, för att jag skulle se hur vi ska fästa träreglerna på långsidan bak, där ska jag ju ha liggande råspånt i stället för glas.
Den sidan är mot norr och så blir det lite insynsskydd mot grannen.
Planket som syns, där ska jag ha mitt planterings bord.
Nu ska jag kolla på trädgårdsfredag. Får ta nya tag i morrn efter jobbet, hoppas på fint väder.
Ha det gott
Kram Chatarina

Inga kommentarer: