lördag 5 juli 2008

Utflykt





På lunchen i tisdags var jag till Vitarummet. Där har de fått in nya kuddar. Jag köpte en vit med vit text Harmony. Så sött.
Så visar jag några bilder på mina rosor de luktar så gott.

I fredags var jag ledig så jag tog med mor och son på en liten tripp.
Jag hade fått nys på en trädgårdshandel i Vintrosa som heter Tant grön
o vilken glad överraskning att komma dit. Sonen hoppade ur bilen och fram till en stor sandlåda med massor av roliga leksaker o en traktor det var perfekt för mig. Jag kunde strosa runt i lugn o ro. De har en massa perenner, träd, buskar och en stort växthus med massa blommor i.
Det var två jätte trevliga tjejer som har detta. Kan varmt rekommendera.

Sen gick färden vidare till Hallongården. En tjej som hade butiken i Karlstad förut som har öppnat i Ernstladan sommartorpet 2007. Gissa om det var mysigt...... det var ur läckert.
På den gården har de köttbod, ostbutik och inredningsbutik. http://bondens.se/. http://hallongarden.blogspot.com/.

Sen skulle vi till Apelgården i Fjugesta det är också en trädgårdshandel men hon har stängt för säsongen pga bruten arm. Hoppas du får en skön sommar iaf.

Så då tog vi färden hemåt o hamnade på Hallagården o tog en god varm smörgås med get o fårost på, helt underbar god. http://www.hallagarden.nu/.
Tyvärr så vart det bara ett kort där sonen sitter i sandlådan. Hade glömt o tömma kameran. Klant klant klant.
Ni som börjat semestern ha det så gott, jag får jobba en vecka till, men sen tar jag fyra veckor.
Kram Chatarina

3 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hallå där!

Vilken helt otroligt fin bild du har som överskriftsbild.....

Det låter som en toppen utflykt!
Alla tre är ställen jag gärna skulle besöka....svårt bara att få tiden att räcka till...

Kudden är helt ljuvlig fick mig att komma i håg att jag gjorde ljuspåsar med texten Harmoni på....det hade jag glömt...tack för påminnelsen!

Ha en härlig helg!
Stor kram

White Season sa...

Å vad skönt med semester för dig och kalas är alltid mysigt och trevligt. Och så mycket trevliga utflyktsmål du berättar om, där hade jag mer än gärna velat kika in men det är väl en liten bit förstås. Jag har inte handlat något på våran semester på västkusten, men ibland kan jag tycka att det är riktigt skönt, bara att komma hem med lite snäckor och fynd man hittat vid stranden och inspirationen och lugnet gör att man vaknar till liv igen, och barnen har fiskat krabbor dagarna i ända... tänk om man ändå bodde vid havet :-) Ta hand om dig och ha nu en jätte skön semseter, vi åker på lördag till Österlen så jag bloggar nog på några dagar till. Tusen kramar och vad kul att du har en 3 åring och en några år äldre son, kul att få njuta av alla åldrar... Kram Malin

Sallys hus sa...

Bara lilla jag som önskar fortsatt härlig sommar!
Kram katarina